Hem / Aktuellt / Har du hört talas om SweDish Pork?

2024-12-11

Har du hört talas om SweDish Pork?

Då kanske du har nåtts av någon utav Sveriges Grisföretagares (SGF) kampanjer för att lyfta det svenska grisköttet. 2020 blev nämligen SGF beviljade medel genom Branschutvecklingspengen för ett treårigt marknadsföringsprojekt som syftade till att minska konsumtionstappet och i stället öka konsumtionen av svenskt griskött.

Ihop med en kommunikationsbyrå tog SGF fram konceptet SweDish Pork som framför allt riktar sin marknadsföring mot unga människor i storstadsregionerna. De har under de här tre åren både annonserat digitalt samt haft fysiska aktiviteter för att öka kunskapen om grisköttets många fördelar. Publicering har skett genom de egna kanalerna som tagits fram för projektet men även genom influencers kanaler och andra publikationer. Detta för att nå ut till den prioriterade målgruppen.

Baserat på räckvidd, interaktion och engagemang i kampanjerna så kan det konstateras att de har vart lyckade och arbetet med marknadsföringen fortgår. Vill du läsa mer om de olika kampanjerna som gjordes 2020-2023 så finns slutrapporten för projektet här.

 

 

Har du frågor gällande Branschutvecklingspengen kontakta Ida Hansen, ida.hansen@kottforetagen.se

Läs mer aktuellt

Visar alla

  • Alla
  • Djuromsorg
  • Grisgenetik
  • Klimat
  • Köttbranschen
  • Kretslopp
  • Kvalitet
  • Livdjur
  • Semin
  • Slakt
  • Ursprung